U Zaječarskom upravnom okrugu održan sastanak povodom predstojeće zimske sezone

Ovaj sastanak je održan radi postizanja konkretnih dogovora oko zimskog održavanja pojedinih deonica državnih puteva drugoga reda. Sastanku su prisustvovali predstavnici lokalnih samouprava, Odeljenja za vanredne situacije, Javnog preduzeća „Putevi Srbije“ i Štrabaga iz Zaječara. JP „Putevi Srbije“ moraju na godišnjem planu da predvide deo sredstava, kada su u pitanju prioriteti prvoga reda za lokalne samouprave, odnosno drugoga B prioriteta za JP „Puteve Srbije“, kako bi lokalne samouprve same realizovale čišćenje puteva i kako bi odravanje bilo mnogo kvalitetnije.
– Postoje kategorije puteva, ali ne postoji podela građana na kategorije, što znači da građani tokom zime moraju imati prohodne putne pravce. Ono što je evidentnio je da je bilo problema u komunikaciji između JP „Putevi Srbije“ i lokalnih samouprava, odnosno preduzeća koja su taj posao obavljala na lokalu. Tih problema ne sme biti. Najjača zimska sezona traje 10-15 dana i u tom periodu ta komunikacija mora biti mnogo kvalitetnija i mnogo čvršća kako bi putni pravci bili blagovremeno očišćeni, rekao je Vladan Paunović, načelnik Zaječarskog upravnog okruga.
– Naše opštine su velike po površini, razuđene, sa mnogo sela i zaseoka. U zimskom periodu svi naši sugrađani moraju da imaju prohodnost do sedišta opštine, do institucija koje su im jako važne kao što su zdravstvene ustanove. Model koji već dugi niz godina postoji u održavanju puteva, naročito zimskom, za mene je prilično problematičan i neprihvatljiv, rekao je dr Nebojša Marjanović, predsednik Opštine Boljevac. Prema njemu, sela moraju da čekaju da se uspostavi stabilnost na održavanju prvih prioriteta, da bi oni po trećem prioritetu dobili uslugu mehanizacije.
Predstavnici lokalnih samouprava istakli su i druge probleme u zimskom održavanju puteva i očekuju neki primereniji model koji će biti upućen nadležnom ministarstvu i Vladi Srbije, sa idejom da budžet za narednu godinu, za zimsko održavanje puteva predvidi deo za lokalne samouprave. Deo novca za održavanje tada bi išao lokalnim budžetima i taj stepen prioriteta bio bi usaglašen, a sela bi mogla da dobiju uslugu po prvom stepenu prioriteta.