Potrošači upoznajte svoja prava!

U Zaječarskom upravnom okrugu je povodom Svetskog dana potrošača 15. marta održana konferencija za novinare. Odlukom Ujedinjenih nacija 1983. godine ustanovljen je i prvi put počeo da se obeležava Svetski dan potrošača, a u Srbiji od 2014. godine važi Zakon o zaštiti potrošača koji je doneo brojne izmene. Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je izabralo ovaj dan kako bi se govorilo o pravima potrošača i promovisala uloga tržišne inspekcije u sistemu zaštite toga prava. Pri vršenju inspekcijskog nadzora Tržišna inspekcija štiti osnovna potrošačka prava.

slika_okrug_dan-potrosaca

Ovom prilikom Vuk Jokić, načelnik Odeljenja tržišne inspekcije Zaječar je rekao da je ova inspekcija u 2016. godini donela 438 rešenja kojima su naložili otklanjanje utvrđene nepravilnosti i podneli 502 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka. U protekloj godini ova inspekcija je primila 3.700 prijava građana koje su za predmet imale potrošački problem, a broj ovih predmeta je primetno veći u odnosu na 2015. godinu.

Tržišni inspektor Gorica Đorđević ističe da potrošači nisu dovoljno informisani i da je to najveći problem: „Primetili smo kroz praksu da što je veći stepen znanja i informisanosti potrošača, to je veći stepen pravne zaštite. Najveće primedbe potrošača odnose se na kvalitet proizvoda“, naglašava Đorđević.

U Srbiji postoji četrdesetak organizacija potrošača, neke od njih udružile su se u saveze. Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) okuplja 24 ovakve organizacije, a Centar potrošača Srbije (CEPS) ima devet organizacija članica.