Izveštaj o izvršenju plana nabavke i preporukom za unapređenje sistema palaniranja nabavki u Zaječarskom upravnom okrugu

Na osnovu člana 51. Zakona o javnim nabavkama („Sl. glasnik RS“ br. 12/12 i ), a u skladu sa Pravilnikom o formi i sadržini plana nabavki i izveštaja o izvršenju plana nabavki („Sl.glasnik RS br. 29/13), sačinjen je sledeći:

Izveštaj o izvršenju plana nabavke i preporukom za unapređenje sistema palaniranja nabavki u Zaječarskom upravnom okrugu

IZVEŠTAJ

O IZVRŠENJU PLANA NABAVKI SA ANALIZOM I PREPORUKOM ZA UNAPREĐENJE SISTEMA PLANIRANJA NABAVKI U ZAJEČARSKOM UPRAVNOM OKRUGU

 

  • PODACI O NARUČIOCU

REPUBLIKA SRBIJA
ZAJEČARSKI UPRAVNI OKRUG
19000 ZAJEČAR
ul. Generala Gambete 44

 

Tel: 019/421-626; 442-266
Faks: 019/421-587
E-mail: zaokrugorg@open.telekom.rs; zaokrug@ptt.rs
WEB-sajt: www.zajecarski.okrug.gov.rs

 

Oblik organizovanja: DRŽAVNI ORGAN
Naziv podgrupe: Pomoćni poslovi za funkcionisanje države
Šifra delatnosti: 8411
Matični broj: 17649540
PIB: 104187905
Šifra budžetskog korisnika: 41116

 

  • PODACI O PRVOBITNO PLANIRANOJ NABAVCI

Plan nabavki za 2014.god. usvojen je 26.12.2013.god. Plan je urađen u skladu sa odobrenim sredstvima Zakonom o budžetu za 2014.god. (Sl.glasnik RS br. 110/2013). Planom nabavki su planirana 3 postupka javne nabavke male vrednosti (2 za usluge i 1 za dobra), i 13 postupka na koje se Zakon ne primenjuje gde je osnov izuzeća član 39. tačka 2 ZJN (od toga 7 za dobra, 5 – za usluge i 1 –za radove). Svi postupci koji su planirani, su i sprovedeni.

  • PODACI O IZMENI PRVOBITNO PLANIRANE NABAVKE

Na naš zahtev, Zakonom o izmenama i dopunama Zakona o budžetu za 2014.god. (Sl.glasnik RS br. 110/2013), izvršeno je preusmeravanje sredstava unutar budžetskog korisnika sa ekonomskih klasifikacija 421 na ekonomske klasifikacije 425, 426 i 512 i to za potrebe unapređenja aplikacije za rad pisarnice, za potrebe održavanja zgrade i opreme, za nabavku kancelarijskog materijala i materijala za higijenu i za nabavku dva računara.

  • RAZLOG I OPRAVDANOST IZMENE PRVOBITNO PLANIRANE NABAVKE

Kod pozicije 4212 – grejanje poslovnog prostora ostvaren je bonitet kod gradske toplane od 300.000 dinara za neadekvatno grejanje u prethodnoj sezoni, a već je bilo evidentno da zbog nedostatka sredstava manje je planirano kod pozicija 425, 426 i 512 pa je u okviru transfera unutar budžetskog korisnika na te pozicije prebačeno po 100.000 dinara ako bi se donekle zadovoljile potrebe.

  • PODACI O ZAKLJUČENIM UGOVORIMA PO OSNOVU PLANIRANE NABAVKE

Ugovori za JNMV su zaključeni sa:

  • „MIHAJLOVIĆ“ iz Mutnice za kupovinu goriva;
  • „FUL ČISTO“ iz Čačka za čišćenje poslovnog prostora;
  • „BELOPAN“ iz Zaječara za održavanje poslovnog prostora;

U javnim nabavkama na koje se zakon ne primenjuje, nakon provere cena, nabavka je realizovana plaćanjem računa. O samoj proveri, sačinjavane su službene beleške.

  • ANALIZA I PREPORUKA ZA UNAPREĐENJE SISTEMA PLANIRANJA

Sistemom za planiranje obuhvaćene su i nabavke na koje se zakon ne primenjuje i koje stvaraju najviše nedoumica u sprovođenju kako procedure planiranja tako i procedure izvršenja. U samom Zakonu nisu dati donji limiti ispod kog se nabavke ne unose u plan, pa su ostavljene dileme koje nemamo s kim da razrešimo. Na samom startu su bile dileme i oko konkursne dokumentacije (npr. zašto se upoređuje cena bez PDV-a a ne ukupna cena, jer je pored načela jednakosti bitno i načelo ekonomičnosti i sl.). Upravni okruzi nisu u sistemu PDV-a i nema smisla iskazivati troškove bez PDV-a !!!!!

S obzirom na napred navedeno, naša preporuka je sledeće:

– da se da malo veći značaj u razjašnjavanju nejasnoća nabavkama na koje se zakon ne primenjuje ili da se iste ne planiraju pošto se radi o nabavkama na koje se „zakon ne primenjuje“.

– da se lice za javne nabavke poi potrebi upućuje na obuke kako bi nastavilo sa usavršavanjem svih faza u procesu planiranja, sprovođenja, dodeljivanja ugovora, izvršenja, izveštavanja i evidencije.

– da se omogući bolja komunikacija sa Upravom za javne nabavke, a u cilju dobijanja informacija o problemima i nedoumicama u sprovođenju javnih nabavki. Za komunikaciju je tačno određen termin, ali u tom terminu je nemoguće uspostaviti telefonsku vezu.

  • DRUGI PODACI I NAPOMENE KOJE SU OD ZNAČAJA ZA PROCES IZVRŠENJA PLANA

Nakon usvajanja Plana javnih nabavki pristupa se pripremanju konkursne dokumentacije i pokretanju postupka nabavke. Nakon uspešno sprovedenog postupka, zaključuje se ugovor sa rokom važnosti do kraja godine, a najkasnije do sprovođenja novog postupka. Novi postupak se sprovodi početkom godine a to dalje znači da je ugovor iz prethodne godine najčešće na snazi do kraja marta tekuće godine. U tom smislu treba precizirati proces izveštavanja jer se planiranje i izvršenje ne poklapaju sa kalendarskom godinom.

Pored toga, treba imati u vidu, da manji organi imaju mali broj zaposlenih, pa je nemoguće stalno menjati članove Komisije tim pre što u Komisiji treba imati stručno lice jer jedan broj ponuđača angažuje advokate za podnošenje zahteva za zaštitu prava koji se specijalizuju za materiju javnih nabavki što poskupljava celi proces.

Kod sprovođenja postupka nabake usluga za održavanje higijene i poslova održavanja, velika manjkavost je i to što se skoro svake godine menjaju izvršioci. Taman se izvršioci uklope, sprovede se novi postupak, dolaze novi koje treba uvoditi u posao i tako iz godine u godinu.

Smatramo i da javna nabaka za gorivo u našim uslovima nema smisla jer je cena goriva skoro ista kod svih pumpi i stalno podložna promenama i da se javna nabavka sprovodi da bi se ispoštovala forma, a da suštinski nismo u mogućnosti da na cenu utičemo.

 

ŠEF
ODSEKA ZA OPŠTE POSLOVE
Dušan Milenković