Потрошачи упознајте своја права!

У Зајечарском управном округу је поводом Светског дана потрошача 15. марта одржана конференција за новинаре. Одлуком Уједињених нација 1983. године установљен је и први пут почео да се обележава Светски дан потрошача, а у Србији од 2014. године важи Закон о заштити потрошача који је донео бројне измене. Министарство трговине, туризма и телекомуникација је изабрало овај дан како би се говорило о правима потрошача и промовисала улога тржишне инспекције у систему заштите тога права. При вршењу инспекцијског надзора Тржишна инспекција штити основна потрошачка права.

slika_okrug_dan-potrosaca

Овом приликом Вук Јокић, начелник Одељења тржишне инспекције Зајечар је рекао да је ова инспекција у 2016. години донела 438 решења којима су наложили отклањање утврђене неправилности и поднели 502 захтева за покретање прекршајног поступка. У протеклој години ова инспекција је примила 3.700 пријава грађана које су за предмет имале потрошачки проблем, а број ових предмета је приметно већи у односу на 2015. годину.

Тржишни инспектор Горица Ђорђевић истиче да потрошачи нису довољно информисани и да је то највећи проблем: „Приметили смо кроз праксу да што је већи степен знања и информисаности потрошача, то је већи степен правне заштите. Највеће примедбе потрошача односе се на квалитет производа“, наглашава Ђорђевић.

У Србији постоји четрдесетак организација потрошача, неке од њих удружиле су се у савезе. Национална организација потрошача Србије (НОПС) окупља 24 овакве организације, а Центар потрошача Србије (ЦЕПС) има девет организација чланица.